Modeskolan del 3 :)

Hejhej allihopa! :D
Saknat mig? Tänkte väl det ;)

Nu är det dax för del 3 i min knäppa modeskola, och idag handlar det om MÖSSOR! :)

En mössa kan vara ett smart val att dra på sig när man har en dålig hårdag, eller bara vill sätta in lite färg i vardagen. Att ha mössan lite längre ner, lite bakhasad längre bak är jättesnyggt, det har det alltid vart. En basker kan vara lite sött på dom som kör lite indie-pop stilen. Så här kommer min lista! :)
(OBS, dom är INTE i ordning!)

1. SVEA-MÖSSA

Svea-mössan har typ alla... åtminstone alla fjortisar. Can I just ask, om någon annan har en sån, varför köper ALLA en sån? "Omg, Sara har en Svea-mössa, då måste jag bara ha en också!" Euuw? Fattar ni inte att ni ska köra er EGNA stil? Detta gäller INTE fjortisarna, dom får se ut som wannabes hela bunten om dom vill. Om ni nu MÅSTE ha en Svea-mössa, köp inte en rosa, köp en udda färg så du inte förknippas med alla look-a-liker. Ha den inte bakhasad, pröva nåt nytt med den! Ibland undrar jag, vem som egentligen BÖRJADE med att ha Svea-mössa? Vem förde in dom i fjortis-modet? Fett najs för den asså, men då tror ju ändå alla att den är en fjortis. Euuw.

2. PÄLS MÖSSA

Djurplågeri säger jag bara. Känns det inte lite ÄCKLIGT att gå runt med en MINK på skallen? Dessutom kostar dom skitmycket  och är G R Y M T fula. Trots allt, så är mössan väldigt populär, och nu går typ alla tjugoåringar ut på stan och ser ut som en norrländsk skogshuggare med en MINK på huvudet. Men visst - det är era idiotiska val! OM jag överhuvudtaget skulle köpa en pälsmössa, (som ALDRIG kommer hända) så skulle jag köpa fuskpäls. Kolla bara på bilden ovan, hur många tycker ens det är SNYGGT? Huh.

Hinner inte lägga upp fler nu, återkommer imorgon! ;)
Puss!

Kommentarer
Postat av: frida

asså? hahah tror jag dör av garv åt varenda ett av dina inlägg. och modeskola? come on jag såg ju hur du stylade den där tjejen från H&M's hemsida, du ser inte ut att kunna mycket om mode.

och man kan inte ha sitt egna "mode" man kan ha egen STIL fine, men ett mode eller en trend är någon som många har!

2010-01-27 @ 15:02:20
URL: http://alotlikefrida.blogg.se/
Postat av: Anonym

för de första så är de fejk päls

för de andra så är dom fina

för de tredje din största beundrare kissie älskar dom

2010-01-27 @ 15:49:23
Postat av: Lena

tycker samma sak om 1:an..

men vart kan man köpa dom? :)

Letat länge

2010-01-27 @ 16:05:01
URL: http://sotiws.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0